Logo
  • Gratis diensten
    • Hondenstranden
    • Losloopgebieden
    • Dierenartsen
    • Dierenwinkels
    • Hondenpension
    • Reisgids aanvragen
Startpagina
FAQ: Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hier vind je het antwoord op veel gestelde vragen.

Bekijk in het menu de diverse onderwerpen om de verschillende vragen te bekijken. Zit jouw vraag er niet bij? Probeer het eens met het zoekschermpje boven aan de pagina. Nog steeds niet gevonden? Mail ons je vraag via Stel je vraag.



Is boeken via internet wel veilig?

Ja, onze website is volledig beveiligd en alle persoonsgegevens zijn bij ons beschermd. Niet alleen heeft onze eigen website alle benodigde beveiligingscertificaten, ook de communicatie met onze accommodatiepartners is volledig beveiligd (SSL).

In sommige gevallen kan het bij hotelreserveringen nodig zijn dat er creditcardgegevens worden doorgegeven. Dit gebeurt bij ons via een versleutelde verbinding. Wij zien deze gegevens zelf niet en slaan ze ook niet op. De gegevens worden direct doorgegeven aan het hotel. Vind je dit alsnog spannend, dan kun je in veel gevallen ook direct zelf contact opnemen met het hotel via fax of telefoon.

Zaken doen via internet is een kwestie van vertrouwen. Een veilig gevoel voor onze klanten is voor DogsIncluded essentieel. We doen er alles aan om dat vertrouwen te verdienen. We gaan uiterst zorgvuldig om met persoonlijke gegevens. Zie ook ons privacybeleid.

Ik kom niet uit Nederland. Kan ik ook bij jullie boeken?

Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Je kunt het boekingsproces gewoon doorlopen en bij het invullen van je gegevens het juiste land van herkomst selecteren.

Wat is het verschil tussen een boeking en een reserveringsaanvraag?
  • Boeking: via onze reserveringssystemen wordt gecontroleerd of de accommodatie beschikbaar is. Na opgave van je gegevens ontvang je direct een reserveringsnummer en klantnummer per e-mail. Vervolgens ontvang je ook een bevestiging van de aanbieder met informatie over betaling, annulering, routebeschrijving, etc.
  • Reserveringsaanvraag: dit geldt voor accommodaties waarvan de beschikbaarheid niet in realtime beschikbaar is. Wij nemen dan direct contact op met de eigenaar om beschikbaarheid en eventuele extra wensen te checken. Doorgaans heb je binnen één werkdag duidelijkheid. Je beslist pas definitief als alles naar wens is.
Kan ik speciale wensen doorgeven voor een accommodatie?

Ja, natuurlijk. Bij het maken van een reservering kun je jouw wensen invullen in het boekingsformulier. Er kan geen garantie worden gegeven, maar wij zullen alles in het werk stellen om je wensen te vervullen.

Er gaat een gehandicapte mee, waar moet ik op letten?

Op de website kun je filteren op accommodaties die geschikt zijn voor mensen met een beperking. Daarnaast hebben we een aparte selectiepagina met aangepaste vakantiehuizen. Deze vind je hier.

Moet ik vooraf een aanbetaling doen als ik reserveer?

Het is gebruikelijk een aanbetaling te doen. Bij vertrek binnen 6 weken betaal je vaak direct het hele bedrag. Bij een langere aanlooptijd is een aanbetaling van ca. 30% gebruikelijk.

Is toeristenbelasting bij de prijs inbegrepen?

Meestal niet. Toeristenbelasting is afhankelijk van het land en de accommodatie en bedraagt gemiddeld €1,50 per persoon per nacht. Deze betaal je doorgaans ter plaatse.

Kan ik mijn reisgenoten accommodaties laten zien die ik op het oog heb?

Ja, dat kan. Voeg je favoriete accommodaties toe aan je favorietenlijst en deel die eenvoudig via e-mail of sociale media.

Er wordt een wijziging voorgesteld. Hoe zit dat?

Het komt soms voor dat er last-minute wijzigingen optreden, bijvoorbeeld doordat een accommodatie al geboekt bleek, of door onvoorziene omstandigheden zoals schade aan de woning. Wij zoeken dan meteen een goed alternatief dat zo goed mogelijk bij je wensen past. Jij bepaalt of je hiermee akkoord gaat.

Ik wil mijn reservering wijzigen. Hoe doe ik dat?

Wijzigingen zijn altijd mogelijk, maar er kunnen voorwaarden of kosten aan verbonden zijn. Tijdens het boekingsproces zie je de algemene voorwaarden. Na de reservering ontvang je nogmaals instructies over wijzigingen en annuleringen.

Mijn vakantie kan niet doorgaan. Welke opties heb ik?
  • Met annuleringsverzekering: heb je een geldige reden, dan vergoedt de verzekeraar vaak je kosten.
  • De mogelijkheden hangen af van de specifieke voorwaarden van het huis. Raadpleeg hiervoor je persoonlijke boekingspagina. Bij vragen kun je altijd contact met ons opnemen.

Information

Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen over de website
Veelgestelde vragen over de vakantiehuizen
Veelgestelde vragen over klachten
Veelgestelde vragen over invoerregels
Veelgestelde vragen over landeninformatie
Nieuwe mijn boeking omgeving

Schrijf je in voor HondenPost

Krijg inspiratie voor je volgende vakantie, blijf op de hoogte van belangrijke veranderingen in regelgeving en word als eerste geïnformeerd wanneer we prachtige nieuwe bestemmingen vinden

magazine

HondenstrandenLosloopgebiedenDierenartsenDierenwinkelsHondenpensionReisgids aanvragen
Veelgestelde vragenOver onsStel je vraag

© 2025 DogsIncluded

VoorwaardenVrijwaringPrivacybeleidAuteursrechten
Volg ons verder