Veelgestelde vragen over de vakantiehuizen
Veelgestelde vragen
Over de vakantiehuizen
Hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen over onze vakantiehuizen.
Je kunt elke dag van de week, 24 uur per dag, online en gemakkelijk je boeking maken. Wanneer je jouw favoriete huis hebt gevonden, kun je dat betrouwbaar en zonder boekingskosten reserveren. Boek je via onze site en heb je geen vragen meer die we voor je moeten uitzoeken, dan is je boeking direct definitief. Heb je nog wel vragen, dan krijg je van ons een optie op je huis totdat alles is uitgezocht. Je maakt daarna zelf de boeking definitief – je zit nergens aan vast.
- Bij boekingen meer dan 42 dagen voor aankomst bedraagt de aanbetaling 25% van de volledige reissom.
- Deze aanbetaling dient binnen 10 dagen na boeking te worden voldaan.
- De restantbetaling moet uiterlijk 6 weken voor aankomst zijn voldaan.
- Boek je binnen 3 weken voor vertrek, dan kan de betaling enkel per creditcard of iDeal.
Na de boeking ontvang je direct een automatische bevestiging per e-mail. Je reisdocumenten worden digitaal beschikbaar gesteld zodra de volledige betaling is voldaan. Deze documenten zijn terug te vinden onder ‘Mijn Boekingspagina’.
Iedere partnerorganisatie hanteert eigen procedures. Alle wijzigingen of annuleringen dien je te doen via de link in je persoonlijke boekingspagina, niet per losse e-mail – dit voorkomt vertraging en kosten. Lees voor je boekt altijd de huur- en annuleringsvoorwaarden die per huis vermeld staan.
In veel gevallen wel. Ook dit moet worden aangevraagd via ‘Mijn Boekingspagina’. Wij onderzoeken dan of het mogelijk is de boeking op een andere naam te zetten en of hier kosten aan verbonden zijn.
Bij veel vakantiehuizen zijn stroom, water en gas inbegrepen. Zo niet, dan staan de kosten vermeld in de huisomschrijving. In luxe huizen (met bijvoorbeeld zwembad of sauna) kunnen de kosten hoger liggen. Meterstanden worden genoteerd en verrekend via de borg.
Bij sommige huizen kun je kiezen: zelf schoonmaken of laten doen. Soms is eindschoonmaak verplicht of is er geen optie tot uitbesteden. Als je zelf schoonmaakt, wees dan grondig: huizen worden na vertrek streng gecontroleerd. Bij ontevredenheid kan alsnog schoonmaakkosten in rekening worden gebracht.
Ja, voor alle bedden (behalve kinderbedden) zijn dekens/dekbedden en kussens aanwezig. Bedlinnen kun je zelf meenemen of huren. Handdoeken en theedoeken moet je zelf meenemen, tenzij anders vermeld.
De borg
Voor eventuele schade of verbruikskosten tijdens je verblijf wordt meestal borg gevraagd.
Borg wordt meestal contant in lokale valuta betaald bij de sleuteloverdracht. In sommige gevallen is betaling per creditcard mogelijk. Let op bij landen buiten de eurozone.
Voor standaardhuizen ligt dit tussen de €100 en €250. Luxe huizen of grote groepsaccommodaties vragen vaak meer. Het exacte bedrag staat op de informatiepagina van het huis.
In de meeste gevallen direct ter plaatse terug. Soms via bankoverschrijving binnen drie weken na vertrek. Neem je IBAN en BIC mee op vakantie.
Betalingsmethodes
Zie hierboven bij het kopje "Hoe gaat het verder met de betaling?"
Je kunt betalen met iDeal, creditcard (VISA, Maestro) of bankoverschrijving. Creditcardbetalingen brengen extra kosten met zich mee (worden vooraf getoond). Bij lastminute boekingen zijn overschrijvingen meestal niet mogelijk vanwege verwerkingstijd.
Bestemming en accommodatie
Het standaard aantal toegestane honden staat bij elk huis vermeld. Extra honden zijn op aanvraag, ook als je pas later een hond toevoegt.
Elk huis is individueel ingericht. Basisvoorzieningen zijn aanwezig, en details vind je bij de huisbeschrijving.
Met de routebeschrijving uit je reispapieren.De routebeschrijving ontvang je bij de reispapieren. Dit is een adviesroute. Het sleuteladres kan afwijken van het adres van het vakantiehuis.
Meestal tussen 15:00 en 20:00 uur. Tijd staat op het huurcontract. Op de vertrekdag moet je het huis uiterlijk 10:00 uur verlaten.
Bel het sleuteladres of de eigenaar (gegevens staan in de reispapieren). Aankomst buiten standaardtijden kan alleen als dat vooraf is afgestemd.
Klachten moeten binnen 72 uur persoonlijk of telefonisch bij de huiseigenaar of contactpersoon worden gemeld. Voor schoonmaakklachten: meteen bij aankomst. Verlaat je het huis zonder iets te melden, dan vervalt je recht op restitutie.
Bij urgente problemen zorgen onze partners voor een passend alternatief. Een schriftelijke klacht kan tot 14 dagen na terugkomst worden ingediend via het online klachtenformulier.
Linnenpakket
Details vind je per huis op de informatiepagina. De opties zijn:
- Inclusief: geen extra kosten, pakket ter plaatse aanwezig.
- Verplicht bijkomende kost: je moet betalen, ook als je het niet gebruikt.
- Optioneel bijkomende kost: je kunt het vooraf bijbestellen.
- Niet aanwezig: zelf meenemen.
Eindschoonmaak
Ook hier verschillen de mogelijkheden:
- Inclusief: je moet het bezemschoon achterlaten.
- Verplicht bijkomende kost: ter plaatse betalen.
- Optioneel bijkomende kost: je kunt dit vooraf doorgeven.
- Uitbesteden niet mogelijk: je moet zelf volledig schoonmaken.
Reisdocumenten
Bewijs van boeking. Print het uit en neem mee.
Stuur het uiterlijk drie weken voor aankomst in. Instructies staan op je boekingspagina.
Print dit uit en neem mee. Hierop staan ook de service- en noodnummers.
Lees altijd de bijlagen bij je reispapieren, zoals instructies voor klachten en telefoonnummers in geval van nood.